Den 13 maj 2026 togs det första spadtaget för Norrvattens nya vattenverk i Järfälla.
Det officiella startskottet för bygget av Norrvattens nya vattenverk för norra Storstockholmsområdet togs när det första spadtaget utfördes gemensamt av Sara Kukka-Salam, förbundsstyrelsens ordförande; Erik Andersson, vice ordförande, och Andreas Thunberg, VD.

