I mitten av april startar upprustningen av Landskronas vattentorn. Arbetet ska säkerställa vattentornets långsiktiga funktion och hållbarhet, för att kunna fortsätta leverera dricksvatten till staden.
Landskrona vattentorn lagrar och fördelar dricksvatten till stora delar av staden. Tornet har varit i drift sedan 1970 och har bara moderniserats i begränsad omfattning sedan dess. Det har medfört att vattentornet idag är i behov av såväl allmän upprustning som modernisering av vissa funktioner, det meddelar NSVA i ett pressmeddelande.

