Gästrike Vatten ger NCC i uppdrag att bygga ett nytt vattenverk i Mon i Skutskär. Projektet är en del av arbetet med att stärka vattenförsörjningen i Gävle och Älvkarleby kommuner.
– Vi har uppnått en viktig milstolpe i projektet i och med avtalet med NCC. Nu kan vi ta nästa steg i arbetet mot nya dricksvattenanläggningar, säger Maria Östling, projektledare på Gästrike Vatten, i ett pressmeddelande.

