ILL: Gästrike Vatten

Nytt vattenverk för Älvkarleby och Gävle byggs av NCC

Branschnytt

Gästrike Vatten ger NCC i uppdrag att bygga ett nytt vattenverk i Mon i Skutskär. Projektet är en del av arbetet med att stärka vattenförsörjningen i Gävle och Älvkarleby kommuner. 

– Vi har uppnått en viktig milstolpe i projektet i och med avtalet med NCC. Nu kan vi ta nästa steg i arbetet mot nya dricksvattenanläggningar, säger Maria Östling, projektledare på Gästrike Vatten, i ett pressmeddelande.

Du behöver ha ett abonnemang för att läsa hela texten

För att kunna läsa texten behöver du ha ett aktivt abonnemang på VA-tidskriften Cirkulation, och registrerat ett personligt inloggningskonto.

Läs mer om våra abonnemang

Har du redan ett inloggningskonto? Klicka här